Η Ιαπωνία, που προφέρεται Νιχόν στα ιαπωνικά, προέρχεται από το ομηρικό ρήμα νήχω, που σημαίνει κολυμπώ, από το οποίο προέρχεται και η λέξη νήσος; Φυσικά, η Ιαπωνία-Νιχόν είναι νήσος..... [«Η γέννηση, η διαδρομή και οι μεταλλάξεις της ελληνικής γλώσσας»] Κώστας Δούκας, δημοσιογράφος
__________________________________________________________________________________________________________________________
......................................"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
__________________________________________________________________________________________________________________________
Η Φωτό Μου

Καθημερινά... με τον Πάνο Αϊβαλή // Επικοινωνία στο email: kepeme@gmail.com

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ

Το περιστέρι της Ειρήνης, Pablo Picasso

Το περιστέρι της Ειρήνης, Pablo Picasso
για τον Άνθρωπο, την ειρήνη στον κόσμο, λέμε όχι στους πολέμους και στη βία από άνθρωπο σε άνθρωπο ...make love not war - κάντε έρωτα όχι πόλεμο

Κυριακή 22 Ιουλίου 2018

ΑΝΤΙΟ ΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΠΟΙΗΤΗ ΜΑΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟ

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


Καλό Ταξίδι στην χώρα των ποιητών αγαπητέ μας Μάνο

Ο Μάνος Ελευθερίου, ένας βέρος Συριανός όπως τον αποκαλούσαν όλοι, γεννήθηκε το 1938 και μεγάλωσε στην Ερμούπολη της Σύρου. Παιδί ναυτικού, ήρθε με την οικογένειά του από τη Σύρο στην Αθήνα σε ηλικία 14 ετών. Η γνωριμία του με τον Άγγελο Τερζάκη το 1955 ήταν καθοριστική για τη ζωή του. Ο Τερζάκης τον προτρέπει να παρακολουθήσει μαθήματα στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου ως ακροατής. Το 1956 γράφεται στο τμήμα θεάτρου της Σχολής Σταυράκου με καθηγητές τον Χρήστο Βαχλιώτη, Γιώργο Θεοδοσιάδη και Γρηγόρη Γρηγορίου.
Υπηρετώντας στο στρατό ο Ελευθερίου αρχίζει να γράφει θεατρικά εργα και ποιήματα ενώ εκδίδει μόνος του την πρώτη ποιητική του συλλογή Συνοικισμός σε ηλικία 24 ετών. Την ίδια εποχή στα Ιωάννινα γράφει τους πρώτους στίχους, ανάμεσα στους οποίους ήταν και «Το τρένο φεύγει στις 8:00» που αργότερα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης. Τον Οκτώβριο του 1963 ξεκινά να εργάζεται στο «Reader’s Digest» όπου και παρέμεινε για τα επόμενα δεκαέξι χρόνια. Κυκλοφορούν τα πρώτα του διηγήματα ενώ από το 1964 αρχίζει να συνεργάζεται γράφοντας στίχους με τους Χρήστο Λεοντή και Μίκη Θεοδωράκη.
Ο Μάνος Ελευθερίου συνεργάστηκε σχεδόν με όλους τους Έλληνες συνθέτες τον Δήμο Μούτση, τον Γιάννη Μαρκόπουλο, τον Σταύρο Κουγιουμτζή τον Θανάση Γκαϊφύλλια, τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Γιάννη Σπανό, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τον Σταμάτη Κραουνάκη, τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Γιώργο Χατζηνάσιο, τον Αντώνη Βαρδή και πολλούς άλλους.
Παράλληλα γράφει και εικονογραφεί παραμύθια για παιδιά. Την δεκαετία του ‘90 αρθρογραφεί και συγχρόνως κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές στον Αθήνα 9,84 και στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Το 1994 εκδίδει τη πρώτη του νουβέλα με τίτλο Το άγγιγμα του χρόνου. Το 2004 δημοσιεύει το πρώτο του μυθιστόρημα Ο Καιρός των Χρυσανθέμων που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2005. Το 2013 ο Μάνος Ελευθερίου, βραβεύθηκε για τη συνολική προσφορά του από την Ακαδημία Αθηνών.
Αγαπούσε με πάθος τη Σύρο και την ιστορία της, εξαιτίας του έχουμε τα ωραιότερα βιβλία όπως «Το θέατρο στην Ερμούπολη τον εικοστό αιώνα», «Φωτογραφίες και σήματα Ελλήνων και ξένων φωτογράφων της περιόδου 1859-1910», «Ενθύμιο Σύρας φωτογραφίες και καρτ ποστάλ από το 1860-1950», «Νεοκλασική Ερμούπολη, Ενθύμιον Σύρου: Σύρος ένα νησί – Μια ιστορία», «Καρτ ποστάλ και φωτογραφίες του 19ου και του 20ού αιώνα», «Ερμούπολη, Μια πόλη στη λογοτεχνία» (Επιμέλεια Μάνος Ελευθερίου).
Στο τελευταίο του μυθιστόρημα Φαρμακείον Εκστρατείας πρωταγωνιστής είναι ένας ηλικιωμένος συγγραφέας που επιστρέφει στη γενέτειρά του κι ακολουθεί εικόνες, σκιές, μυρωδιές αναζητώντας τα φάρμακα που χρειάζονται όσοι πάσχουν από αναμνήσεις και μοναξιά. Κουβεντιάζει με ζώντες και τεθνεώτες, μονολογεί κι αφηγείται μονολόγους άλλων μοναχικών ανθρώπων, που οι φωνές, οι αλήθειες κι οι φαντασίες τους συνθέτουν έναν θεατρικό μονόλογο για μια χειμαρρώδη ζωή.

___________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ειδήσεις